Tanums Alliansen

Referat: IFK Strömstad - Tanums Alliansen 09
Årspremiären avklarad för P09
2024-02-04 22:39

En spännande match med jämna lag där initiativet pendlade mellan lagen. Strömstad visade stundtals upp fint passningsspel i speluppbyggnaden men många gånger lyckades vi gemensamt stoppa attackerna utanför straffområdet,  men hade även en storspelande Ahmet i målet. Framåt skapade vi några chanser då vi framförallt var ganska direkta i anfallet och hade bra fasta situationer.

Vi har många fina individuella eller parvisa prestationer under matchen, men vi kommer behöva jobba med kollektivet för att gemensamt kunna vinna bollen och attackera med fler spelare.

Listan

+ bra samspel mellan backlinje och målvakt ofta fick hemspel för att lugna ner svåra situationer

+ bra fasta situationer, flera gånger slår vi vår motståndare utan boll och kommer så vis till avslut

+ bra att vi lyckas hålla Strömstad på avstånd från egna målet i slutet trots att vi var trötta och höll 1-1 hela vägen ut

- det kollektiva spelet har vi inte börjat öva på ännu vilket tydligt syntes på matchen eftersom vi ofta jobbar själva eller i par

Dagens eloge till domare Tony Hansson som hjälpte våra spelare med regelboken där vi saknar lite kunskaper. Regler kring för tufft spel stod på agendan. Viktiga lärdomar att ta med in i säsongen.