Tanums Alliansen
Pojkar 09

Speluppbyggnadstider
2024-05-01 19:11

Vi hoppas att alla haft ett fint Valborg och första maj firande!

Idag hade vi fantastiska förutsättningar med majsol och konstgräs, vilket vi utnyttjade genom att öva på passningskombinationer för vår speluppbyggnad.

För den som följer vår årsplanering har sett att vi nu jobbar med speluppbyggnaden som är skedet när vi äger bollen under kontroll och försöker spela oss igenom motståndarlaget. De som var närvarande idag fick utbildning i hur vi kommer försöka ta oss an speluppbyggnaden under de kommande matcherna. För er som missade dagens träning kan ta del av materialet under vår spelidé, där nu 3 av spelets 6 skeden ligger upplagda och presenterar hur vår taktik för matcherna ser ut.

Vi kommer nästa vecka fortsätta med att öva på speluppbyggnaden, och exakta övningar kan du se mer av under dagens träning. Kom gärna väl förberedd nästa vecka, och prata med dina kompisar så att vi blir många på träningen, dels för att fler får lära sig om hur vi försöker spela matcherna, men framförallt för att det blir roligare ifall vi många spelare på våra träningar.

Nu får ni ha en fin helg så ses vi nästa gång på måndag.

//Ledarteamet